30 mars 2015

Ny soffa

Nu har jag fått nog av vår äckliga, slitna, fläckiga bruna soffa. Har riktigt leidon och vill bara slänga ut den. Så igår bestämde jag och sambon att istället för att köpa födelsedagspresenter åt varandra i år (jag fyller nu på söndag och Kalle nästa veckas tisdag) så ska vi införskaffa en ny soffa. Såg att de hade en snygg, billig mörkgrå divansoffa på Jysk på tarjous framtill lördag. 360 eurosar. Bara att passa på då! Så ikväll ska jag försöka muta pappa att gå in till Jysk nån dag och beställa, så ska vi hoppas den anländer riktigt snart. Återstår att se ifall soffan vi har nu i vardagsrummet åker ut, eller konstlädersoffan i Kalles rum... Och ja, nu får jag nog ta i med hårdhandskarna gällande fixande av nytt soffbord! För gamla bordet kommer att vara alldeles för stort med en divansoffa..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar