4 mars 2015

Tantto på fääland fåot

Halåo! Här har ni en dagistant som verkligen varit på resande fot idag. Väckning var det 7:40 och sen dess har jag varit i full gång framtill en halvtimme sen när jag kom hem och satte mig på soffan. Först hade jag sedvanligt jobbdag 8:30-15:30. Jumppa och församlingens barnkör på besök, så dagen gick i ett tjoff. Razze och jag styrde sen nosen mot Nykaabi, jag slängde snabbt i mig ett grynostmellanmål, och bilade iväg till stallet. En timmes tur i det tråkiga slasket med tant Elli fick upp pulsen på mig, och när jag kom tillbaks till Jutas satt det bra med en snabbdusch. Började känna av hungern i magen och tog allt vad jag hittade i föräldrarnas kylskåp: Yoghurt med müsli, färskt franskbröd med ost och gurka och några knackkorvar. Sen kletade jag snabbt lite smink i fejset, hoppade i bilen och ringde vid sjutiden på Tossas dörr. Där hade vi då Tupperware-party för hela slanten, bjöds på massa godsaker och pratade x-antal timmar. Kommer må som jag förtjänar imorgon, just sayin'... Och nä, jag kunde inte hålla mig från att köpa nåt på demonstrationen denhär gången heller. Snart får jag hålla egen demonstration. True story, bro.

Nu ska jag joina sambon under täcket. Hejtå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar