15 mars 2015

Fel dag att vara fast inomhus

Alltså ni veeet inte hur frustrerande det är när solen skiner som ett tok från klarblå himmel utanför, och allt man kan göra är att kura ihop sig i sängen eller soffan och vänta att förkylningen ska gå över. Skulle ge nästan vad som helst för en långpromenad i dethär vädret! Men då får jag nog ligga kvar en vecka till i så fall.. Så jag får nöja mig med att gå till Livsmedel (300 meter) och köpa en creme fraiche, och sen vända om hemåt igen. Klockan tre har vi styrelsemöte vid ABC, men så långt vågar jag inte gå. Blir ju härregud andfådd av att gå mellan köket och sovrummet, så då förstår ni i vilket skick jag är. Får se ifall jag hamnar att stanna hemma ännu imorgon. Hoppas inte!

Ett tydligt vårtecken: Måste hålla rullgardinerna nere i sovrummet, annars blir det 30 grader här innan man hinner säga "snarteresomarin"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar