14 mars 2015

Sat 14

 Igårkväll trotsade jag och sambon förkylningen och åkte iväg på middagsdate till Jeppis. He va gött!

Idag hade jag däremot inte tänkt göra ett skit, för att samla krafter inför kvällens Vörårevy. Pappa skickade på morgonen att mamma fått komma hem från sjukhuset, så det var ju skönt att höra att allt hade gått bra. Sen skickade Maria och undrade ifall jag vill hänga med på loppisrunda till Jeppo UF. Knuffade in en värktablett, åt frukost på balkongen, och gjorde mig redo, och så plockade Maria upp mig i sin Volvo, och vi brände iväg. Otrooooligt härligt väder var det! Strosade runt några varv vid UF, och kom ut med några småfynd. På hemvägen tog vi Keppovägen så vi kunde fota lite härliga vårtecken. Tack Maria för en trevlig förmiddag, slog nog soffan med hästlängder! Trots att jag var ganska trött efteråt...

 Mina fynd för dagen: Två gamla skolböcker, 2€. Grönväxt, 2€. Och en SENAPSGUL APMÖSSA, ÅT MIG SJÄLV, 9€. Vem kommer bli snyggast på dagis, liksom!?

Nå, när jag kom hem satte jag igång tvättmaskinen, och kände att jag behövde få lufta huvudet lite. Så jag traskade nerför Kaffistogobackan och satte mig där vid bänken invid fjärden en stund. Solen värmde mina frusna ben och det var så skönt att bara sitta en stund. Ja, tills jag blev kall och måste traska tillbaks hem igen - uppför backen denhär gången.. Pust. Dessutom steg jag med mina nytvättade vita tygskor i lera. Great. For en sväng med bilen till butiken, och tyckte jag förtjänade en isglass för min sjuka hals.


Sen hade jag bestämt mig för att inte göra något mer förrän det blev dags för revy. Kollade två sista avsnitten American Horror Story på säsong 3, och skulle fixa ihop mat. Men tydligen hade jag glömt creme fraichen, så då orkade jag inte vända ihop nån kycklingpasta.. Sambon gjorde valet att inte komma med på nån revy, så jag gjorde egna planer istället, och tog med mig Conny. Gick väl likaså bra! Fick oss några goda skratt. När vi kom hem diskuterade vi ett och annat ännu innan Conny åkte iväg uppför backen.


Sen konstaterade jag att jag inte hade ätit nåt på hela dagen. Så jag värmde en leverlåda åt mig. Och skrev lite NNSB-protokoll inför morgondagens styrelsemöte. Och nu känns det som om jag blivit överkörd av en buss. Kan nån snälla påminna mig om att INTE göra såhär mycket imorgon?

2 kommentarer:

  1. Haha, Melvin fick ju en sånde likadan mösso å ;) Kanske ni kan apa ilag nan dag, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha joo ja såg att Sari had köpt en likadan åt Melvin, vi matchar jo notå :'D

      Radera