30 mars 2015

Påskveckan

Måndag igen, och denna gång inleder vi påskveckan. Två fyradagars veckor framför, med andra ord. Skönt är väl det! Idag har jag varit på jobbet mellan 7:45 och 15:30. En helt vanlig måndag.. Och måndag betyder tomt i kylskåpet, så idag blev det mannagrynsgröt och knäckebröd till middag. Helt okej det också! Nu ska jag fördriva en timme innan det blir dags att åka iväg till Nykaabi (igen) och därifrån vidare till Studio Z på zumba. Har inte zumbat i Jeppis på över en månad, så det är efterlängtat! Återstår bara att se om jag faktiskt är helt frisk nu och orkar vara igång en hel timme...

Annars så ser min vecka ut ungefär såhär:


Kalle blir knäopererad på torsdag, så då ska jag väl försöka att inte ha så mycket program, eftersom han behöver "övervakning" i ett dygn. Stackaren vet först när de öppnar knät och åtgärdar ifall han blir sjukskriven tre dagar eller tre månader. Jag hoppas för allt i världen att det bara blir frågan om några dagar. Härrigud om han ska börja vara hemma i TRE MÅNADER! Nå, han har ju garderat sig med Playstation färdigt, och jag har skrivit listor på vad han måste göra innan torsdag. Håålt liv. Jag bara fasar för allt trädgårdsarbete jag kommer att hamna på ensam. Och att det kanske inte blir så mycket varmans i sommar... Nå, man vejt jo aldär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar