17 mars 2015

LEIDON

Alla dagar blir inte riktigt som man tänkt sig att de skulle bli. Ta denhär dagen som ett gott exempel: Jag steg upp, och min spegelbild fick mig nästan att spy. Fy helvete som jag ser ut just nu alltså. Men med nästan -5 månader på gymkontot så är det väl bara att acceptera... Att jag borde lära mig kontrollera matintaget istället! Usch. Nå, sen visade det sig när jag kom till jobbet att jag inte alls var så frisk som jag hade tänkt mig. Började ganska fort packa i ansiktet och jag kände det bekanta ilet och värken som kommer när man har bihåleinflammation (trust me, I know! Jag har haft det fem gånger..) Kunde typ inte andas, så täppt var jag i näsan. Så jag beställde tid till HVC, och fick åka dit på eftermiddagen. Ingen röntgenläkare på plats, så de kunde inte kolla bihålorna, trots att symptomen nog stämde. Men vet ni vad jag fick? Tre dagar sjukledigt och ordination om att köpa receptfria NÄSDROPPAR på apoteket. Fakk åpp alltså. Man får jo leidon me mindär.

Så när jag kom hem från jobbet vid halv fyra gjorde jag potatis och korvsås, och sen hade vi personalmöte klockan sex. Och nu har jag inga planer då på fem dagar. Om ni undrar vad jag helst skulle VILJA göra dessa dagar, så är svaret simpelt: Dona på ute i trädgården, gå på åtminstone två långpromenader, ta en skön ridtur med Elli och köra hårt på gymmet. Vad jag KOMMER att göra? Nå, sova länge, kolla på tv och inte orka laga mat, gissar jag. Sitta här inne och deppa över att solen skiner och det är +10 utomhus. Bli illamående varje gång jag ser mig i spegeln och vet att jag inte kan göra något åt det just nu.

Nä fy. Idag är jag inte glad. Och det tycker jag inte man behöver vara alla dagar heller. Hälsningar klagobloggaren_91

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar