27 mars 2015

Påsk i huset

Igår hade vi siivouspäivä här i hushållet, och när jag var klar passade jag på att plocka fram de ynka påskpynt jag äger. It's not much, men det räcker gott och väl! Måste erkänna att jag inte alls är så förtjust i påskpynt.. Skulle jag ha tid och kunskap för att göra kreativa konstellationer med fjädrar, äggskal, kvistar osv. skulle det kanske vara en helt annan femma. Men det har jag absolut inte, och jag är faktiskt inte särskilt förtjust i gult och grönt och hönor och kycklingar i en enda konstig kombo. Så de påskpynt jag äger (som jag troligen fått i present, varenda en av dem) satte jag fram, jag sådde lite påskgräs, och sen ska jag ännu inhandla lite påskblommor och godis, så får det duga. Är nog mycket mer en julpynts-mänska jag!

Dendär skålen ska INTE fyllas förrän påsklördagen.. Annars blir det inget över åt häxorna!
Hit ska jag försöka fixa äggskal med påskgräs i, bara jag kommer på nåt att baka så jag får använt ägg. Haha!

Idag har det varit en lugn och skön fredag på jobbet. Fixade pasta med baconsås till middag, så nu är jag passligt mätt i magen. Kalle for tillbaks till verkstan för att fixa, och jag har inte en endaste plan för denhär kvällen. Funderar som sagt på att baka nåt, men vet inte riktigt vad. Imorgon ska vi till Vasa i princip hela dagen, så en liten shoppinglista ska jag vända ihop än ikväll. Annars lugnt bara. Ha en skön fredag hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar