11 mars 2015

Länder jag besökt

Marias blogg hittade jag en intressant sida där man kunde fixa ihop en egen karta över besökta länder. Måste säga att jag blev lite besviken när 90% av alla ställen jag besökt är inom Europa.. De som är utanför syns inte ens på kartan! (Curacao och Bonaire, två små öar utanför Venezuelas kust). Nå, ni läste ju säkert inlägget om resor för nån vecka sen, så ni vet vad jag pratar om. PS jag har inte varit till Spanien, men Gran Canaria fanns inte med som nåt alternativ på listan.. Så därför bockade jag i Spanien istället, GC hör ju ändå dit.

4 kommentarer:

  1. Curacao fanns där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo länderna finns uppräknade när man klickar på bilden, men syns ju inte på kartan när de är så små öar :/

      Radera
  2. Tack för länken! :) De där öarna låter som riktigt härliga semestermål..? :) Jag har knappt heller varit utanför Europa... :/

    Svar: Det tycker jag absolut du ska! :) Lämna gärna en kommentar då det är gjort, så får vi se om vi har samma "mönster-smak" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi spenderade två veckor på Curacao över jul och nyår 2012-2013. En oförglömlig resa! :) Bonaire har jag bara besökt eftersom vi mellanlandade där och spenderade några timmar på flygfältet.

      Radera