6 mars 2016

Återuppstånden på den sjätte dagen

Mina damer och herrar och alla andra där ute som saknat bloggens uppdateringar den senaste veckan! Jag kan meddela att jag nu överlevt den mest hektiska och tunga veckan hittills i mitt liv. Just nu vet jag knappt vad det är för veckodag, månad eller år, men jag har tagit mig ut på andra sidan. HEILT ÅOTRÅOLIT!

Vad har hänt de senaste dagarna då? Ja, massor! Vet inte ens var jag ska börja. Kanske med att berätta att jag nu sovit två nätter i nya lyan. Fått flyttat en hel del grejer, men ännu har jag säkert hälften kvar i gamla lägenheten.. Som tur har vi hela mars månad på oss att tömma och flytta, så det känns ju skönt. Kalle och jag är på god fot så det är inga problem att vi springer på varann så gott som dagligen. Nån kanske undrar varför vi egentligen separerat, men det tänker jag inte dra upp desto mer här i bloggen. Vi kan säga att den korta storyn är olika prioriteringar i livet.

Har också hunnit umgås med min älskade lilla lånedotter. I torsdags, på min enda sportlovsdag, var vi till stallet, och igår fick jag följa med på slalom till Lapo. Humörhöjare till tusen! Annars har jag väl nog mest övat revy varje kväll.

Revyn ja.. Premiären igår blev en succé med 250 personer i publiken och massa positiva kommentarer. Firade långt in på natten. Idag har jag däremot blivit sjuk, men det hade jag nästan räknat med... Sjukt i halsen, hostar och känner mig allmänt hängig. Ryggen håller på och ger upp riktigt ordentligt efter allt stressande, för lite sovande och kånkande de senaste dagarna. Så nu är det väl bara att vila så kanske det blir till kvinna av mig igen! Conny var här x-antal timmar ikväll och fixade upp mina Hektar-lampor och installerade internet, och pappa kom hit med en tvättmaskin jag köpt via FB-loppis. Tacksam för hjälpen!

Nu känns det som om jag borde söka mig i säng om jag ska orka till jobbet igen imorgon. Kan verkligen säga att livet 2.0 börjar för mig då - nytt jobb (eller jag byter från dagis till förskolan), ny lägenhet och ny relationsstatus. Härifrån kan det väl bara gå uppåt då!

4 kommentarer:

  1. Styrka till dej. Nu kan det endast bli bättre. Ännu något som behövs till din nya lya?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja lite småsaker ska jag nog ännu ha fixat. Och så borde jag flytta/sälja resterande grejer.. Tar aldrig slut!

      Radera
  2. Hur blir de med USA resan ?? ska du åka ensam nu❓

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte diskuterat saken ännu, men jag kommer nog att åka.

      Radera