29 februari 2016

En liten detalj som kallas tid

Ber så hemskt mycket om ursäkt för den buttra stämningen, tystheten och allmänna torkan som råder här på bloggen just nu. Men om jag skriver att "de e mycke nu" så borde jag få pris för dagens underdrift...

1. Jag håller på och separerar från min sambo sen 6,5 år. Vi bor i ett 117 kvadratmeters hus där ungefär 70% av sakerna tillhör mig. Jag ska flytta till en lägenhet på 36 kvadrat.
2. Det är premiärvecka med revyn, och vi övar intensivt varje kväll fram tills premiären på lördag. Kan fortfarande inte alla repliker, missar mig i åtminstone en sång om dagen och kan för nåt i världen inte hitta rätt skor till en viss sketch.
3. Sportlov och jag basar på jobbet. Kokar mat och sköter barn och försöker hålla ögonen öppna hela dagen efter att alarmet ringt 5:45. Om exakt en vecka blir jag "uppgraderad" till förskollärare, så har en hel del att fixa och fundera på utöver mitt nuvarande jobb.

Nån som känner att de vill byta liv med mig? Håhå. Bara ti dra åpp snåri å fåortset, kunde kanske bli mitt nya motto. Skulle sitta skönt med en södernresa efter det här!

Men nu ska vi inte vara pessimister. Finns ju mycket att glädjas över här i livet också! T.ex. vädret. Skriva IKEA-lista. Att jag slutar tidigt på dagarna 3/4 dagar denna vecka, och att jag till och med har en ledig dag på torsdag! Går säkert ner några kilo när jag tydligen igen glömt att äta kvällsmål. Goda vänner som stöttar i vått och torrt. Att de flesta av mina grönväxter verkar dö, så jag slipper att flytta dem (för jag har inga fönsterbräden). Kommer bli rik på alla pantburkar jag hittade när jag sökte efter flyttlådor. Imorgon är det mars, och det kan bara bli bättre efter det.

4 kommentarer:

  1. Hej, grattis ti punkt 3. :) ere bara våren ut som du e på förskolan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, eller va man ska säg :D jo, våren ut bara.

      Radera
  2. Ta hand om dig Mimmi! :) <3

    SvaraRadera