30 mars 2016

Håller på och landar

Jaa-a hörni, det är väl onödigt att jag ursäktar mig längre... Kan inte skylla på nåt annat än att jag helt tappat motivationen att blogga, av flera orsaker. Kanske främst för att det händer så mycket i mitt liv just nu som jag inte riktigt kan skriva om. Dessutom har jag inte tid, eller vi ska säga att jag prioriterar annat än bloggen! Men nog om det.

De senaste dagarna har jag i varje fall hunnit med både det ena och det andra, och ni ska förstås få uppdateringar bara jag kommer mig för det! Mammas 50-årsfest i fredags blev riktigt lyckad, jag har varit och skjutit lerduvor, hälsat på Maddes lilla Saga, haft revy, flyttat de sista grejerna från gamla lägenheten, och umgåtts en hel del med en viss herreman vars namn börjar på S. Cliffhanger...

Idag var jag och Louise ut på en riktigt skön promenad efter jobbet, och nu borde jag verkligen ta itu med plockandet av de sista grejerna innan läggdags. Tackar så mycket för den lite kortare jobbveckan efter påskhelgen, snart helg igen så jag får sova och vila ikapp mig lite.. Har sovit lite dåligt den senaste tiden! I helgen spelar vi sista två revyföreställningarna, så om ni inte varit och kikat på mig ännu rekommenderar jag att ni bokar en biljett! Ska bli skönt att ha den perioden över nu också, och blicka framåt mot vår och sommar. Som jag längtar. Min USA-countdown står för tillfället på 80 dagar, så det närmar sig, sakta men säkert... Borde kanske ta och röra lite i det nu också, med ombokningar och betalning osv. Men jag stressar inte. En dag i taget! Känner att jag håller på och landar nu, i det som är mitt nya liv. Och det känns BRA.

 Vet ni hur mycket jag älskar vädret just nu? Får snart ta fram vårjackan!
  Lite påskpyssel på jobbet.
 Tortilla-lauantai.
 Gav upp med mitt icke-varande av påskpynt och köpte en narciss, påsklördagen till ära.
 Nytt på meritlistan: Lerduvsskytte! Skoj, men jag var väl kanske inte så pro...
... som vissa andra.
 Madde och lilla Saga <3
Bara för att jag fått använda mina nya gummistövlar, som är så shööne, denna vecka!

1 kommentar: