8 mars 2016

Några maträtter

Det gick ju inte sådär värst bra med mina matlistor här på bloggen. Ni vet, livet kom emellan. Men jag har åtminstone lyckats fotografera några maträtter jag gjort den senaste tiden, så dem kan ni få se. Just nu är inte mat precis prio ett i mitt liv (för det är att överleva), så för tillfället är det yoghurt, frukt, spenatplättar och hotdog som slinker ner... Ska nog snart ta tag i den saken!

 Indonesisk kycklinggryta med riven gurka, en storfavorit!
 Risgrynsgröt, perfekt att värma upp när man inte har tid att koka flera dagar i sträck. 
Mina middagar just nu...

1 kommentar:

  1. Man har ju sina perioder i dikesbottnen... Ja vill ju gärna att Melvin ska få ordentlig mat 2 gånger/dag, men de dagar han är vi dagmamman njuter ja av få äta bara spenatplättar, stekt ägg, mysli med yoghurt ele några chokladbitar. Å nu senast vikona har ja nog missbruka bakverk, choklad, nötter glasera med choklad/yoghurt osv. Men bara vi får äti upp bakverken som lämna från dopi å tömt chokladförrådi ska e vara slut på e, ja e så trött på att blodsockri skuttar å har se!

    SvaraRadera