23 april 2017

Slow weekend

Återigen har en hel helg och flera dagar passerat och bloggen har inte fått nån kärlek alls. Tänker inte ens be om ursäkt mera.. Vi har haft en ganska lugn helg, som för min del började i förtid när jag smet hem från jobbet två timmar tidigare i fredags. Det positiva med mycket övertid och lite lugnare dagar! Bilade raka spåret till min forna hemstad för att ta ut tant-Elli på en fredagsridtur. Riktigt skönt för både knopp och kropp! Till kvällen var vi bjudna till svärisarnas på nugget-middag. Smarrigt som vanligt, och matkoma deluxe.. Spelade lite kort också innan vi åkte hem igen.

 Fredagspromenad med kidsen på jobbet.
Ellipelli <3
 Mums!

Igår skruvade Basti bilen i Kimo och jag hade en hemmadag. Plockade lite saker, tvättade, diskade, torkade damm... Sånt där välbehövligt hemmafix som hopar sig, ni vet. Jag och Louise var också ute på en nästan två timmar lång promenad, innan det var dags att hoppa i lite bättre kläder och bila iväg till Vasa. Fast and Furious 8 på bio med sambon var en perfekt avslutningen på lördagen! Fick ju dregla över Vin Diesel då, hehe..

 Lördagsfrukost.
I städansvängen..
 Sen lördagsmiddag: Grisfilé med mustapekka och bacon, serverat med (Pirkkas) batatfranskisar och brysselkål. Mums!
Biodags. F8 fick klart godkänt!

Idag hade vi till att börja med besök av Kristian och William, och sen ramlade det in en hel hop med härliga qvinns här i mitt vardagsrum. Enjo-demonstration åså kaffi på he tå! Städinspiration fick vi och god cheesecake och smarriga laxrullar hade jag gjort. Det var till och med så varmt att det gick att sitta ute på balkongen utan att frysa. När gästerna åkt och jag plockat undan all disk slängde jag mig ute på balkongsoffan och drömde mig bort till soliga sommardagar...

Min favoritsysselsättning på helgmorgnar är att sätta igång tv:n i sovrummet och kolla programmet Love it or List it.
 Sambon gjorde frukost under tiden jag kollade tv.
 Enjo-bjudning.
 Basti hade satt på mina sommardäck under tiden jag hade "party". Äntligen blev Razze lite snyggare!
Chill i balkongsoffan!

För tillfället står sambon och steker lite söndagsmiddag åt oss i väntan på att bastun ska bli varm. Hade tänkt gå på gym men prioriterade och tog en vilodag. Har faktiskt varit rätt aktiv den här veckan med flera promenader, ridning och ett gympass! Bara att fortsätta på samma spår och hålla hårt i att ersätta mina goda mellanmål och stora matportioner med lite vettigare alternativ. Så kanske jag inte behöver skämmas så hårt sen på Årvasbeachen i sommar. Håhå. Samma bekymmer varje vår!

Jaja. Sånt denna söndag. Hoppas ni också haft en skön helg och är taggade för kommande arbetsvecka. Snart maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar