11 april 2017

Helgen som gick

På fredag kväll besökte jag tillsammans med de flesta i NNSB's styrelse Villa Irene i Kvimo, Maxmo skärgård.
 
Highlandkossorna spatserade fritt omkring på området.
En av kvällens höjdpunkter: Badtunna!
 Här är det säkert vackert på sommaren!
 Kanske inte den mest smickrande bilden på mig, men det är väl tyvärr sådär jag ser ut nuförtiden...
 Till förrätt åt vi sillröra på Malaxlimpa.
 Några besökare på intågande..
 Otroligt god varmrätt: Klyftpotatis, baconinlindad sparris, en stor köttbit (Limousine-ko) och massor av sås. Göttens!
 Till efterrätt fick vi chokladpannacotta med frukt.
 På lördag skruvade vi min bil hemma i Jutas. Mamma bjöd på middag, och jag gjorde denna smarriga sallad till maten.
 
Påskpyntade lite på balkongen!
 Söndagens kalasuppsättning. Den där "påsktårtan" var förresten den godaste jag nånsin ätit i mitt liv. Och tro mig, jag har ätit MÅNGA tårtor!
 Blomsterskörden.
 Mina presenter! (och nä, jag vann inte så mycket på skraplotterna i år heller)

1 kommentar: