18 april 2017

Påsken 2017

Påskhelgen kom och gick, och till skillnad från förra året då jag nästan glömde bort att det var påsk, så har jag minsann njutit av de extra lediga dagarna detta år. Egentligen har vi väl inte gjort så mycket särskilt, men om jag nu ska nämna några saker så har vi varit på middag till Jutas, varit på skjutbanan, jag har haft Tjängan på besök, vi har besökt påskbrasan, och sen tog sambon ut mig på ett litet biläventyr också. Men det är en helt egen story... För att inte göra en lång helg speciellt utdragen i text, ska ni få se den i bild i stället. Min påsk 2017, varsågoda!

Torsdag:
 Barnen gjorde vackra sand/snökakor på jobbet.
 Jag klädde ut mig till påskhäxa...
... och så målade vi påskägg.
Vackert, men kallt utanför fönstret.

Fredag:
Påskharen sprang inte tillräckligt hårt på skjutbanan...
 Memma ska det ju givetvis vara på påsken!
 Mamma och pappa hade dukat upp till trerätters middag för mig och Basti plus svärisarna.
 Till förrätt fick vi Malaxlimpa med lax/skinkröra.
 Huvudrätten bestod av djävulsägg, klyftpotatis, grillat kött och sallad.
 Efterrätten var en god vitchokladmousse med Mariannekross.
Sen slog vi på stort och åt ännu Key Lime Pie till kaffet... Gissa vem som var mätt!

Lördag:
 Sambon gjorde plättar till frukost. Mumma!
På lördag kväll besökte vi påskbrasan vid Årvasgården.

Söndag:
 Hade på något vänster lyckats skada min tumme på skjutbanan i fredags, och på lördag eftermiddag ömmade den lite och svällde upp. När jag vaknade på söndag var den dubbel storlek och gick absolut inte att böja eller ens röra vid...
 Beslutade mig för att visa upp tummen vid akuten i Vasa så det nu inte skulle vara frågan om blodförgiftning eller en spricka. Varkendera var det, ingen större hjälp fick jag, och 3,5 timmar haskade vi på att sitta där...
 På kvällen kom "Tjängan", dvs. Madde, Cila, Sara och Maria hit på tjejkväll. Vi dukade upp med tortillas!
 Och så lite efterrätt på det... Och många timmar av prat. Tack för en trevlig afton tjejer!

 På måndag spenderade vi stora delar av dagen hemma i Jutas, där vi bland annat beundrade/tvättade Katis nya bil, åt påskgodis och blev bjudna på hamburgare. På kvällen for vi ännu en sväng till Kimo där vi fick kaffe och tårta, och sen for jag och Louise ut på promenad innan helgen avrundades med bastubad innan läggdags. En riktigt skön påskhelg, med andra ord! Känner mig utvilad och redo för två månader jobb innan det blir dags för nästa ledighet - sommarsemester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar