23 januari 2015

En fredag i mitt liv

Nåjaa, nu kör vi! Nu ska ni få "en bild i timmen" och "en vanlig dag i mitt liv" i ett inlägg. Varsågoda:

7:30 och strax ivägtrampande mot jobbet
8:50: Bokför dagens skörd
Ut i skidspåret med en del av kidsen 9:45
10:30 och fortfarande i spåret. En del var envisare än andra...
11:40: Maten avklarad (supergod kyckling-risgratäng), redo att köra bort matvagnen och krypa ner under våra täcken
12:50 och nyvakna kids i soffan
13:10 och helgad vare testunden
14:15: Pysseldags!
Undanstädat för dagen, färdig funderat för nästa vecka, och jag får trampa hemåt vid 15-tiden
Nya tulpaner från Amalia utplacerade 1600
16:10: Fredagsvattnar blommorna iklädd min skönaste vardagsoutfit...
... och förbereder kvällens middag
Facebook och bloggar klockan 17 i väntan på sambon
17:30: Tillreder middag med hjälp av sambon
"Bloody Mary-burgare" med franska klockan 18
18:30 Revyövning
Fortfarande revy 19:50...
 Hemma igen 20:58
Monterar fram Alfapet-spelet klockan 21:20
 Typ 22:40 and I'm done
 Othello-spelet framgrävt vid 23-tiden
Har i princip redan loosat andra omgången vid 23:30...
 23:40 och ni kan gissa vem som förlorade samtliga spelrundor idag...

Och det var min fredag! Nu sitter jag och sambon i varsitt hörn av soffan; han med musik och dator, jag med bloggen. Tror det får så lov att bli sängen nästa då vi har fullt program hela dagen imorgon... Sångövning med revyn klockan två åtföljt av middag med mina föräldrar + svärisarna på Fransmanni halv fem och så avslutar vi kvällen kungligt med Wasa Teaters Folkets Dagblad. Å he va han lördan he tå! HEJTÅ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar