26 november 2015

Julpyntar bottni

I mina ungdomsår brukade vi använda uttrycket att göra något "...bottni" när man menade jättemycket. T.ex. "smaka bottni" (supa så fans) eller "he suttar bottni" (när något suger jättehårt). Idag har jag då julpyntat bottni! Jag har alltså inte pyntat i bottnen på nånting.. Just to be clear.

Orsaken till min pyntiver kommer faktiskt från jobbet. Igår började vi nämligen julpynta på jobbet, och idag har vi slutfört med att klä granen, dansa ringdanser och äta julmiddag. En sån där bättre arbetsdag, med andra ord! Och ni kan ju gissa vem som var i matkoma efter årets första julbord.. Håhå vad gott med gravad lax, morotslåda, kaviarägg och jullimpa! Konstigt att man glömmer hur god den där julmaten sist och slutligen är.. När mina sju timmar på jobbet var över fortsatte jag ännu att förbereda inför barnens dagisjulkalender. Helt otroligt att vi får börja fiska paket ur tomtesäcken redan på tisdag!

Hemma var jag strax före halv fem. Fick ett kort besök av Tees och Miles, som tyvärr hamnade att åka efter bara en timme. Nå, när nu en ledig kväll en gång uppenbarade sig så passade jag på att fortsätta med pyntandet här hemma då. Gardinerna är strukna och upphängda (Kalle hängde upp, kan ni fatta!) och vardagsrummet är så gott som färdigt, bara dammsugning och några blommor som återstår. Imorgon får jag fortsätta med resten av huset, så ska vi nog ha det julfint i hela huset på lördag. Tjohoo!

 Fan innan jag hade hittat nån slags balans i den där arma lådväggen alltså... Fast jag äger många småprylar så ville de ändå inte räcka till!
Finbesöket <3

Dagens konstaterande: Borde verkligen gräva fram systemkameran ur byrålådan lite oftare. För just nu tar jag tydligen bara halvbra telefonbilder som jag laddar upp på Instagram och sen kopierar hit till bloggen. SORI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar