27 november 2015

I had it coming


Jåå hej! Dagens tips från en som vet: Att sova fem timmar per natt i nästan en hel vecka är kanske inte att rekommendera. Du borde kanske också passa på att vila när du kan, och inte kånka julpyntslådor, stryka gardiner och springa på gym klockan sju på morgonen när du kunde ta det lugnt. För vet du vad som kommer att hända? Jo, du kommer att komma hem på fredag kväll med världens förkylning. True story, bro.

Men julpyntat har vi. Och gått på lillajulsmiddag hos Kalles mommo. Idolmyst. Ätit årets första pepparkakor med mögelost (OBS! vit, skulle aldrig stoppa i mig blåmögelost, hyi!) och druckit varsin mugg med glögg. Imorgon ska jag på julmarknad, julöppning och julfest. Får verkligen hoppas att jag känner mig lite piggare då än just nu... Men vejt ni itt ska man gnäll na! Det är ju åtminstone fredag! Och dessutom har jag idag lämnat in min ansökan för jullovet. Går det som jag vill så har jag bara femton arbetsdagar kvar detta år, och så väntar nitton(!) lediga dagar innan vi kör igång vårterminen. Va e no betär än he?

HAPPY FRIDAY!

2 kommentarer:

  1. Du har ju lika långt jullov som me tå! ja har 20 dagar :D

    SvaraRadera