15 november 2015

Jeppisreunion

I helgen har jag haft det bästa tänkbara sällskapet. Känner mig glad ända ner till tårna! I fredags eldade jag och Kalle igång spisen och bänkade oss framför Idol, helt som vanligt. Men vid tiotiden knackade det på dörren, och in kom mina gamla Jeppis-klasskompisar Sandra och Ida. De hade kommit från Karis/Åbo för en Jeppisreunion. Vi snackade ikapp oss (ett år sen jag sett Ida, Sandra och jag träffades ju i somras) och åt ostbricka. Blev ganska sent, när Kalle och Sandra fick feelis och drack öl och lyssnade på musik till fyra på morgonen. Haha!

På lördag steg vi upp i lugn och ro, och så fixade jag dunderfrukost i form av american pancakes med choklad (måste ju testa mina kunskaper!) samt croissanter. MUMS alltså! Vi gjorde oss i ordning och packade väskorna för kvällen, och innan vi åkte iväg mot Vasa for vi på en liten sightseeingrunda här i byn. Ni vet, viktigt att visa Årvas åt de som kommer från sydligare breddgrader... I Vasa mötte vi upp med L-M och Hanna, och så blev det lunch/kaffe på  1rk. Ingrediensshopping, och sen iväg mot Helsingby, där vi knackade på Cillas dörr. Long time no see! Äntligen var hela gänget samlat, och vi pratade bort timmarna. Gjorde tortillas, lyssnade på musik, åt chips och fixade frillorna. Strax efter elva åkte vi med taxi in till stan, och spenderade resten av kvällen vid O'Malleys med tusen andra. En riktigt lyckad kväll, som slutade med lite vårrullar vid tretiden. Conny kom för att hämta mig, så slängde vi hem resten av gänget till Cillas också. Tusen tack tjejer för en toppenhelg, det här gör vi om snart!


 Cillas bål var helt sjukt god!
 ... ja ni ser ju själva, den var så god att Sandra måste dricka det sista ur bålskålen!
 Som om ingen tid alls sku ha passera <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar