13 november 2015

Fredagen den trettonde

Halåå halåå! (som i den där svenska reklamen "älskling det står en kille med motorsåg i vår trädgård" ni vet?) Jaja. Fredag, och dessutom den trettonde dagen i månaden. Har faktiskt inte råkat ut för nåt oturligt idag, förutom att allt vatten sögs ur diskhon precis när jag satt mina orchidéer i sitt näringsbad. Hade en riktigt bra dag på jobbet dessutom, vi fick åka taxi till Årvas och gå och träffa BUU-klubbsgänget vid Centrumskolan. Skrattade så magmusklerna blev allt sjuka, och julkalendrar kom vi hem med efteråt. Åkte från jobbet strax före halv fem, via Posten, tankautomaten, bankautomaten och butiken (äntligen lön!). Sambon fixade middag - köttfärsbiffar, krysspotatis och bearnaisesås - som jag oturligt nog glömde att fotografera!

Nu ligger jag på soffan och myser, både disk- och tvättmaskinen surrar i bakgrunden, har några ljus tända, och jag har bara allmän fredagsfeeling. Men vill ni veta nåt ännu bättre? Om bara några timmar dyker mina gamla klasskompisar Sandra och Ida upp. Denna helg har vi nämligen reunion! Ikväll kommer de hit och jag ska fixa ostbricka till mina nattgäster. Imorgon styr vi kosan mot Vasa där vi ska göra stan osäker tillsammans med Hanna, Cilla och L-M. Kommer bli en toppenhelg har jag på känn! Blir säkert riktigt toppenroligt att åka på kusin Andrés 15-års kalas på söndag också... HEH.

 Min sovmorgon offrades för ett gympass mellan 7 och 8.
Perfekt start på dagen!
Fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar