20 november 2015

Inför Galan-lista

Jaja, som vanligt var jag för snabb att skriva om mina funderingar.. Denna gång var det om Galan. Inlägget skrev jag i förrgår, när det igår kom upp en perfekt inför galan-lista hos Malin. Den ska jag förstås ta och göra i alla fall! Vem älskar väl inte listor, liksom?

1. Galan är imorgon, är du redo?
Jajjamen! Bara jag skulle bestämma mig för vilken av väskorna jag lånat av syrran jag ska ta.

2. Har du laddat batterierna till din kamera?
Nä, faktiskt inte. Har velat fram och tillbaka, men tror faktiskt att jag inte ska släpa med mig systemkameran på Galan. Orkar. Inte. Min mobil tar precis lika bra bilder, om inte bättre...

3. Hur taggad är du inför Galan?
På en skala från 1-10, kanske 8? Visst är jag taggad, men samtidigt lite nervös, och rädd att jag ska se ful ut, att klänningen ska bli smutsig på väg till Galan, att min mage ska vara för pösig, att jag inte ska ha nån att prata med (förutom mitt sällskap)... Men jo absolut, jag är taggad!

4. Varför ska du gå på gala?
Det är ju för det första helt otroligt att nåt såhär nytänkande och kul ordnas i lilla Österbotten! Jag åker för att träffa massa "medmänniskor", för att få klä upp mig, för att komma ut och se nåt annat.. Ja, ordnas det en gala i bloggvärlden så får man väl nog bara så lov att åka! Som bloggare och som bloggläsare tycker jag det nästan är en förpliktelse att åka.

5. Hur har du förberett dig?
Jag har skaffat outfit, sällskap och till och med frisör! Och förstås bokat biljett. Sen hade jag inte ens tänkt på att jag borde förbereda mig på mingelkonversationer, förrän jag läste det på en blogg igår... ÄÄÄ.

6. Vad ska du ha på dig?
En sprillans ny ljusgul långklänning med bling, från Nelly. Mina vita studentskor, några enkla smycken och så lockar i håret.

7. Hur ser dina skor ut?
Vita ballerina med en liten klack, "band" runt vristen, silverdetaljer.

8. Hur mycket har du satsat på din outfit?
Inte sådär värst mycket om jag ska vara ärlig. Spenderade kanske en timme på Nelly och beställde hem fem klänningsalternativ. Råkade hitta en som passade och behöll den. Hade Kalles mommo att sy upp den.. Och några smycken och sånt har jag inte satsat i, inte heller nya skor. Nu när jag tänker efter så skulle jag egentligen ha velat ha en helt annan outfit. Men e bleiv no såde denhär gangon! Under 30 eurosar blev det i varje fall att kosta.

9. 4 saker som du MÅSTE ha med dig i handväskan?
Telefon, läppomada, pengar och biljetten (för jag vågar inte lita på att den finns på telefonen, haha!).

10. Vad ser du mest framemot med kvällen?
Att se alla som klätt upp sig, och träffa "kändisar" i bloggvärlden överlag. Sen är ju kanske prisutdelningen det mest spännande på hela kvällen. Och förstås ser jag framemot att umgås med mina vänner!

11. Vad är det värsta som kunde hända under kvällen?
Att jag skämmer ut mig totalt på nåt sätt. Eller att jag inte vågar gå runt och prata med folk jag stalkat via bloggarna, och sen ångrar mig.

12. Vem ser du mest framemot att träffa på Galan?
Mitt sällskap - Madde, Janica, Louise och Cila, men de räknas väl knappast? Annars så Malin, som tydligen också ser framemot att träffa mig! Vet ju faktiskt inte vem som ska dit.. Men kanske Emmi? Sandra? Och så skulle jag faktiskt vilja våga prata med Carro, för att hon verkar som en så himla skön typ. Linda brukar alltid vara rolig, Stina likaså.. Och sen ska vi inte glömma en av kvällens viktigaste gäster - vår alldeles egna Maria, som kommer att få tusen bamsekramar och hejjarop av oss!

13. Är du nervös? Varför/varför inte?
Som jag redan skrivit så är jag rädd att jag inte ska passa in på nåt vis, att jag inte ska våga prata med nån, att jag ska se ful ut... Ja ni fattar. Pessimisten här hej. Men egentligen är det väl inget att vara nervös för!

14. Vem tror du vinner priset för årets blogg?
The one and only Carola Ekman, ingen tvekan om saken.

15. Bästa tipset för att komma i GALAstämning på lördag?
Hopp i kläninjin, på me läppstifti, sambel shakki, på me na bra musik åså ger vi järni! VI SES VÄL IMORGON?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar