29 november 2015

Julmarknad vid Stjärnhallen

Igår åkte jag till min forna hemstad tillsammans med Maria, Madde och Marias mamma. Destinationen var Stjärnhallen, där det ordnades traditionell julmarknad. Trots att vädret visade sig från en av sina sämre sidor med regn och isande vindar kom vi hem med lite mer julfeelis i kropparna. Massor av försäljare hade samlats och det fanns något för alla; julkransar, bakverk, julpynt av alla de slag, hantverk...

Själv hade jag inte tänkt köpa något, men ni vet ju hur det brukar gå... Just det, jag var den som köpte mest av alla! Nå, det var faktiskt inte så farligt som det låter. Köpte en julgris i tyg av kusinernas faster Ingela, och en kanelstång samt en liten "God Jul"-prydnad från Cityflorist. Visst var jag sugen på att dra med mig annat hem också, t.ex. de vackra granriskransarna och de ljust persikofärgade Amaryllisarna hos Amalia hade gärna fått följa med. Såg också några riktigt snygga julgransbollar, som Maria bloggade om igår. Men de fick snällt stanna kvar denna gång.

Efter att vi varvat marknaden åkte vi in till centrum. Hämtade varsin portion tomtegröt på torget innan vi stegade in i det ack så inspirerande Amalia en sväng före hemfärd. Hoppas verkligen att inspirationskvällen jag bloggade om tidigare i veckan blir av ännu före jul!

 Sandra hade hand om Amalias vackra julmarknadsprodukter. Alltid lika trevligt att träffas! Hade gärna köpt hem hälften av det hon hade med sig, om jag inte varit så fattig...
 Alltså ååh, de där persikorosa Amaryllisarna...
 En bra idé tändes när jag såg hur Mommos café sticklat upp sina cake pops...
Kanske första gången jag lyckades gå in till Amalia utan att köpa nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar