31 januari 2015

Min lördag

Min lördag började med revyövning mellan tio och två.
Värmde lite av gårdagens kycklingsås och åkte sen iväg till Nykaabi på husvisning. I Anna och Obbis framtida hus var det så fint att jag helt tappade hakan! Kannustalo-drömmarna fortsätter...
 Sen blev det en tur med tant Elli, första gången på tre veckor. En timme och tjugo minuter bara rusade iväg! Lite snöstorm gör väl inget.
Igår köpte jag fredagstulpaner, som jag kämpat med hela dagen idag. Vet inte vad som hänt, men hälften bara hänger över kanten och är helt slaka!? De hade druckit allt vatten inatt men när man sätter nytt brukar de ju ta sig.. Inte ens några timmar i kylskåpet hjälpte! Så nu har jag gjort nya snitt. Betyder väl att de har slagit ut imorgon och dör på måndag... 

Annars då? Ja, sambon och jag skulle på lördagsdate till Nabben i Maxmo. Körde dit i snövädret bara för att märka att det var stängt... Najs! Då blev det Vörogrillin istället. Tyvärr kan ju inte smakbit jämföras med laxpizza.. Menmen. Nu har vi kokosbollar i kylen och inga större planer för kvällen. Får se vad som händer! Gissar på filmtajm. Imorgon är det promenad och revy och eventuellt gym som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar