1 januari 2015

2014-listan

Såg att Daniela hade gjort en lista på sin blogg angående året 2014, och jag tänkte haka på. För er som inte tycker om kilometerlånga bildinlägg från varje månad som gått (hrm Sandra...). Förra året gjorde jag en liknande, men med bilder, den kan ni läsa häär. Visserligen har det ju redan hunnit bli 2015, men listor kan man väl alltid göra! Ni som hellre föredrar bildinläggsårsresuméer (ja det ka nog vara ett ord!?) får se det som ett litet tröstpris tills jag får fixat de tre sista månaderna. Okee?

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo, jag hade betald semester för första gången. Jag var med i Årvasrevyn. OCH jag kröp omkring i blomrabatter frivilligt...
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga egentliga nyårslöften, förutom att jag skulle vara hälsosam och träna mycket. Och det gjorde jag! Tills jag blev sjuk i alla fall...
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, både Janica och Tees fick varsin lillkille där före midsommar! Båda börjar dessutom på M.
Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.
Vilka länder besökte du?
Turkiet. Och Åland, fast det räknas ju till Finland förstås...
Vilka datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Inget särskilt som etsat sig i mitt minne faktiskt...
Vad var din största framgång 2014?
En fjärdeplats i varmans i Lapo i september. Annars kanske att jag fick fortsätta på jobbet ett år till.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har fortfarande haft problem med ryggen, i höst mer än övriga året. Och sen har jag haft en konstig "förkylning" från september tills nu...
Bästa köpet?
Slutar aldrig tjata om det, men det var nog minsann dendär gamla fina träbänken som jag kom över på Jepo-loppisrace för TRI FAKIN EURO! Annars hade jag kanske sagt bilen, men nja, ni vet ju hur det gick...
Vad spenderade du mest pengar på?
Inredning, ingen fråga om saken! Och så förstås bilen, som tog alla mina besparingar. Och mat.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker! T.ex. att Tees flyttade hem till Finland igen, att vårt hus äntligen började kännas som ett hem, att jag hittade "mitt gäng" här i Årvas... Har nog mycket att glädjas över!
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Oj, kanske All of me med John Legend, och Iggy Azalea feat. Rita Ora - Black Widow. Dessa två är nu de jag kommer på sådär direkt. Joakim Thåströms Fanfanfan gjorde också stort intryck på mig där en tid, fast den funnits med länge.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Det har gått ganska mycket i vågor. Men överlag skulle jag nog kanske säga ledsnare. Det har på många vis varit ett tufft år, 2014. Så jag hoppas på ett bättre 2015!
Vad önskar du att du gjort mer?
Fokuserat på det som är bra i livet.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre kolhydrater, så hade kanske min kropp mått lite bättre...
Hur tillbringade du julen?
Hemma i Jutas tillsammans med min familj och släkt, och Kalle.
Blev du kär i år?
Ja.
Blev du tillsammans med någon?
Gymmet! Men vi har tillfälligt gjort slut...
Favoritprogram på tv?
Bytt är bytt, helt klart! Haha.
Bästa boken du läste i år?
Under The Dome. Det var också enda...
Största musikaliska upptäckten?
Lisa Ajax i svenska Idol. Eller James Bay som sambon påstår sig ha "upptäckt innan alla andra".
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Vi hade Swingclub och spelade paintball i Vöråskogarna.
Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En Fjällräven Kånken. Lätt bästa saken jag äger just nu!
Något du önskade dig men inte fick?
En smäcker kropp och mindre aptit...
Vem saknade du?
En mänska jag inte saknat på länge.
Vad fick dig att må bra?
Goda vänner.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Var faktiskt inte sugen på nån kändis alls, tills jag hade Twilight-maraton i mellandagarna och dräglade efter Taylor Lautner. DREGGEEEEL.
Största misstaget?
Att jag inte satte mig själv i främsta rummet alla gånger.
Hur skulle du beskriva din stil 2014?
Bekväm. Alltså typ mysbrallor all the time!
De bästa nya människorna du träffade?
Maria är nog minsann en av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar