30 januari 2015

I min väska

För en tid sen fick jag en förfrågan om ett inlägg med rubriken "I min väska". Och vad passar väl inte bättre såhär i revyövningstider, när det enda jag gör är att packa ur och i olika väskor?

Till att börja med kan jag väl berätta lite om mitt förhållande till väskor. I högstadieåldern var jag en såndär som gick omkring med minimala handväskor (gärna fake Louis Vuitton från Turkiet) på fritiden. I skolan använde jag bara ryggsäck för att få med mig böckerna på nåt vis. I Yrkes och BI övergav jag ryggsäcken och gick över till handväska modell större, typ H&M's axelremsväskor i stil med denna. På fritiden använde jag också axelremsväska, men modell mindre. Nå, sen råkade det sig som så, att jag till min tjugotredje födelsedag fick en orangefärgad Kånken-ryggsäck. Och sen dess är väskan mig trogen, vart jag än går (ja, nästan i alla fall).

De tre väskor, förutom gym-väskan, som jag använder nuförtiden.
Den gamla väskan på andra bilden är ett loppisfynd som jag betalade FEMTIO CENT FÖR. Älskar den!

Innehållet i min väska, oavsett vilken jag använder, är i stort sett alltid detsamma: Plånbok, kamera, deodorant, läppomada, liten handkräm, nycklar och telefon. Sen beroende på vart min väska är påväg med mig (eller var det tvärtom?) kan jag tillsätta eller skala av lite komponenter. I gymväskan hittar man t.ex. mina scheman, pennor, hårband och en gammal almanacka utöver träningskläder, skor, handduk och vattenflaska. I min Kånken finns det alltid en penna, ett hårband och så förstås min planeringskalender/almanacksbok, vad man nu vill kalla den. Bra ti ha, skit ti va utan!

Just nu? Ja, min Kånken är ganska full med sönderklottade revypapper och sångtexter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar