19 januari 2015

En såndär bättre måndag

Måndag. Alarmet på 07:40 efter att ha sovit till 11:30 dagen innan. Det är extra tungt att trampa dendär kilometern till jobbet, eftersom termometern visar -10. Barnen stojar lite mer än vanligt. Kylskåpet är tomt när jag kommer hem, för sambon har varit hemma hela dagen med feber. Leverlåda (och inget annat) på menyn, och sen ska jag ta mig till butiken i kölden också. Ensam. Revyövning, så hinner inte med nån träning. Hittade den perfekta järnsäng-soffan på Findit, men den var såld. Och så kommer det inget bra på tv heller. 

Såhär kunde det ha låtit, om måndagen fått dra fram det sämsta i mig. Istället tänker jag skriva såhär: Det var en bra måndag. Jobbdagen löpte på smidigt, jag fick äta leverlåda (som jag verkligen gillar!) när jag kom hem. Kände mig som the best gf in the world när jag släpade hem både lösgodis och choko åt sambon - frivilligt! Och revyövningen var den roligaste i år. Fixade ihop piroger med äggsmör till kvällsmål. Sen så visade det sig att klockan var så lite att jag hann med både datortid och soffhäng innan läggdags. Perfekt (eller nästan, hade nog gärna zumbat idag faktiskt...) start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar