4 januari 2015

Året 2014: December

Jag måste nog börja med att säga att december verkligen var min månad, åtminstone när det kommer till bloggen. Med 92(!) skrivna inlägg gjorde jag personligt bloggrekord. Jag gjorde en videobloggjulkalender, med 24 videoluckor. Det kändes äntligen som om jag hade lite flow med bloggandet, jag började hitta min egna stil, jag hade alltid nåt att skriva om, och jag visste hur jag skulle vinkla det. Jag påbörjade också denna årsresumé, som nu får sitt slut...

 Såg Centrumskolans luciaprogram med dagiskidsen.

 Fortsatte julpyntandet...
... och tog in årets julgran!
 Bakade pepparkakor hemma i Jutas.
 Hade julfest på dagis.
 Julshoppade i Tuuri med familjen + Kalle.
 Var på hemmafest till Jossa (och Jakob), som ordnade fiskedamm!
 Skaffade ÄNTLIGEN ny telefon!!! En Sony x-peria z1 compact, för mina skatteåterbäringspengar.
 Njöt av härligt väder.
 Träffade Hanna på en lunchdate vid Café de Paris...
... och hade december månads Swingclub med Luzilla och Daniel.
Var på VIP-bloggkväll till Amalia i Nykaabi.
 Fick Tro, hopp och kärlek i julklapp. De passade perfekt i sovrumsfönstren!
Firade Maddes närvårdarexamen (med inriktning munhygien) med en överraskningsfest hemma hos Cila och Vincent.
Bakade Rocky Road (och jullimpor och plommonlängder).
 Firade julafton hemma hos mina föräldrar i Jutas...
... medan juldagsmiddagen blev hos Kalles föräldrar.
Fick massor av fina julklappar!
 Sen blev det utgång i Vasa på juldagskvällen.
Kalles fammo och faffa bjöd också på efter-jul-kaffe.
Vi ordnade nyårsfest hemma hos oss.

I december fick jag också jullov för nästan tre veckor framåt. Under ledigheten tog vi det mest lugnt på soffan, t.ex. hade vi både Harry Potter- och Saw-maraton. Det ordnades Julfrid-konsert i kyrkan. Jag kämpade på med julkort och fixade årets julklappar, förstås. Kalle och jag såg sista Hobbit-filmen på bio. Och det var väldigt mörkt, trist och regnigt i december... Tills strax före jul, då det blev vackra vinterlandskap och soligt väder! Överlag var december en ganska jobbig månad, med julstress på jobbet osv. Förundrades, som alltid, över att ett till år gått! 

Tackar 2014 för många erfarenheter, både bra och dåliga, och ser framemot vad 2015 har att bjuda på!

2 kommentarer:

  1. Ett rubrikförslag till dig: "What jokkis is all about". Jag har en småkusin som kör jokkis, men har aldrig kommit mig för att fråga honom vad det handlar om. Tänkte att du kanske kan förklara så att jag (kvinna, inte så bilintresserad) förstår vad det handlar om samt tjusningen med det. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag försökte skriva just, men jag ser inte kommentaren, så jag skriver på nytt. Jag vill ge dig ett rubrikförslag: "What jokkis is all about". Jag har en småkusin som kör jokkis, men har aldrig kommit mig för att fråga honom vad det handlar om. Jag tänkte att du kanske kan förklara så att jag (kvinna, inte så bilintresserad) kan förstå vad det handlar om och vari tjusningen ligger. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera