15 januari 2014

Onsdagsnytt

Denna dag:
- jobb 8:30-15:30 + planering till kl 16
- hem, via St1 för mina Fitnesstukku-paket
- fixade mat, blomkålssoppa som inte blev så god som senast
- fick använda startkablar för att få igång bilen...
- revyövning, Kommunbladet på besök och nya sketcher
- till Nykaabi på Katis kalas, smörgåstårta och goda kladdmuffins
- via min gudmor Kajsa med en 40-års present och lite prat
- hem, pratade nästan en halvtimme i telefon med min kära kusin
- nu: go'natt!

Resten får ni i bild:
 Ny clothes från Ellos, vinröd "marjanpunainen" (ny favofärg!) tröja med spets och "rosa-orange" jeggins
 Ja eller hur skulle du beskriva denhär färgen!?
Jublar och hoppar av lycka när jag fick på mig ettpar byxor i storlek 40 igen! Har inte hänt på 3 år. Men de sitter som en smäck...
 Spetströjan för ynka 10€
 Och sen köpte jag en stjärnhuppari att ha på jobbet också. Tyvärr ser inte min form så smickrande ut just på denna bild pga fickorna i sidorna...
 Nya köksmattan passar perfekt! Fast den hade kanske kunnat vara dubbelt längre...
 Förra veckan sa jag åt Kalle att det är ett under att en IKEA-blomma överlevt såhär länge i mitt hushåll, och till och med fått knoppar! Nå, nu är den död.
 Första gången jag beställde från Fitnesstukku! Fick en vattenflaska och en proteinbar på köpet, proteinshaken för 1,50€
 Gymhandskar och nya träningssockor. Handskarna passade perfekt! Ska hoppas de funkar som de ska också.
 Byxorna jag drömt om en bra stund redan - Better Bodies <3 så fakin snygga!!! Och "bara" 60€ mot vanliga 80. Nu är det bara röven som fattas!
Ett minus för att de är så låga där fram. Här ser ni förresten månadens formcheck. Julfusket syns nog ännu på magen! Men det är påväg åt rätt håll igen.

2 kommentarer:

  1. Hur är Better Bodies-tightsen i storlek? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag brukar ha 40-42/L på vanliga byxor och tog L, de passade riktigt bra :)

      Radera