14 januari 2014

I see fire

http://www.youtube.com/watch?v=2fngvQS_PmQ Så sjukt fin låt att jag bara vill dö litegrann.

Annars har jag inte mycket att komma med idag. Så iskallt här i vårt hus att jag fick gå omkring med dubbla långärmade inklusive en tjock stickad tröja, strumpor och mystofflor och ändå var näsan iskall och jag frös när jag kokade mat. Våra badrumsskåp är så kalla att duschtvålen hade frusit till is... 15 grader i köket, 18 i vardagsrummet. Batterierna på fullt och jag tackar gud och alla hans änder för att vi inte behöver betala värmekostnaderna för dethär otäta huset! Lite varmare hade det blivit när jag traskade iväg till Årvasgården kl 18. Övade lite över en halvtimme och sen hämtade Madde upp mig och vi for iväg på zumba till Pensala. En härligt svettig timme! Hem och packa paket, duscha och äta kvällsmål. Mycket jag hade tänkt hinna med idag men får nog lämna det till en annan gång...

Och ja, det var dagens svammel. Tackåhejleverpastej!

2 kommentarer:

  1. 15 grader böri nou vara på minder sidon.. Vi had 16,4 på kökstermometern igår (han e ju förstås placera på en yttervägg tär e slipper o kyl lite) så tå tyckt t.o.m. S att e va kyligt å batterien skruvadist upp en aning. Imårist had vi 19,7 på samma mätare å vi fick ta ner dem lite tibak. Tydligen ha kroppin ställt in se på att e ska vara 18 grader i huset, för imårist var e nou f*n varmt jär!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå hede va å vi köksfönstri så kanski liti extra kallt tär, vi spisin visa e 17 (obs! tå ja koka...). men tå he kölar så armadis på golvi jär så allting blir jo kallt tå man fryser om fötrin :/

      Radera