10 januari 2014

En snöig fredag

Om ni inte varit utomhus dethär senaste dygnet, eller inte vistats på Facebook kan jag upplysa er om att det har kommit snöööö! Äntligen! Skickade iväg sambon till jobbet i morse och nån minut senare ringde han och tyckte att det nog är bäst att jag tar bilen, "he stormar å e jättekallt". Gick ut på balkongen och kollade läget, tyckte det var lugnt och tog cykeln ändå. Nå, direkt jag svängde runt husväggen piskade det snö i ögonen... Vilken tur att jag inte har så långt till jobbet! En helt normal jobbdag där också. Trampade hem igen strax efter klockan 15. Slappade här hemma en stund och skulle traska iväg till bibban, som är 100m härifrån. Nå, gissa om de inte nyss hade stängt när jag väl kom mig dit!? Bra flow idag. Datanördade en stund och värmde sen lite mat när sambon kom hem.

Nu ska jag hoppa i ytterkläderna och traska iväg uppför backen till Årvasgården. Ikväll har vi rollutdelning och det är sååå spännande! Sen tänker jag fredagsmysa ner mig i soffan för allt jag är värd. Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar