13 januari 2014

Äntligen sol!


Idag bestämde solen sig äntligen för att titta fram, efter något som känns som ett evigt mörker. Nån som vet hur många sollösa dagar vi haft kanske?! Jag blev så fruktansvärt glad när jag trampade hem från jobbet klockan ett och hade vintersolstrålar i ögonen - ååh! Nu orkar man lite bättre igen, blir lite piggare, dagarna blir ljusare och längre och vi får börja längta till våren. Så härligt!

Annars en helt vanlig dag på jobbet idag. Hade öppningsskift, skönt att sluta tidigt... Drog av mig ytterbyxorna när jag kom hem och traskade över gräsmattan till bibban. Nå, tror ni inte att det var stängt igen!? Kom dit 13:27 och de öppnar först kl 14... Gaah! Nå, tredje gången gillt här om en halvtimme, så kanske det fixar sig. Sen ska jag försöka få liv i bilen. Via St1 för mitt Ellos-paket och sen till Nykaabi. Gissar jag får packa på mig en hel del kläder för dagens Elli-tur. Barbacka skulle kanske vara en idé det också.. Sen blir det äntligen Jeppis-zumba för mig och mami. Vet inte hur många veckor sen jag var senast, kanske före jul? Bra att vi hade ledigt från revyn ikväll också så jag hinner träna, blir så grinig annars... Jaja, fäädi svamla, ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar