26 januari 2014

Söndag igen

En söndag, då vi sov tills alarmet klockan 11 och knappt orkade kliva upp ens då. Sambon var hurtig och hoppade i kläderna och bilade iväg till staden i söder för lite shopping innan bandövningen. Själv drog jag mig i sängen en stund innan jag aktiverade mig med frukost och morgonrutiner. Runt klockan 13 befann jag mig i Nykaabi i föräldrarnas tomma hus. Hoppade i ridkläderna och bilade iväg till stallet. Mockade två boxar och for sen ut på en skön byarunda med tant Elli. Skönt att låta tankarna vandra iväg en stund. Och ja, det går bra att öva på dina allra falskaste revysånger på ensliga skogsvägar! Det är bara hästen som blir rädd... Via ABC efter en rödmjölk på hemvägen, så nu kokar jag risgrynsgröt för fulla muggar. I hopp om att det ska vara färdig 16:50 när det är dags att traska iväg på kvällens revyövning. Skulle kanske underlätta lite om jag hade satt på rätt platta från första början! Ålderdåomin...

Sen har jag några bilder från gårdagens show på Kimo UF, "Kimoråolit - Åotråolit råolit!" att bjuda på också. En riktigt trevlig kväll hade vi, med god mat och många skratt. Tack grabbar och tjejer för en bra show!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar