8 januari 2014

Onsdagen alla trodde var en tisdag

Nåjaa, webcamen funkar för tillfället och allt är frid och fröjd. Första dagen på jobbet igår var bäst, andra dagen ännu bättre. Undrar hur nån kan vantrivas med att jobba på dagis!? (kom ihåg detdär när jag jobbat 30 år...) Jag har i alla fall valt världens bästa jobb, om ni frågar i dagsläget. Jobb 8:30-15:30 båda dagarna, och sen stannade jag kvar mina 40 minuter och planerade inför vårterminen med att söka lite sånger, skriva info osv. När jag trampade hem var det bäckmörkt. Helt sjukt hur trött man blir av dethär vädret! Det är bara GRÅTT hela tiden. Inte en gnutta sol, inte en flinga snö. Det är "ljust" mellan 10 och 12, typ. Fiffaan asså. Ge mej snö nu eller så flyr jag iväg till Lappland!

Igårkväll blev det första Pensalazumban för våren, ikväll blir det revyskrivning följt av gym. Ser verkligen framemot att köra nya programmet själv idag! Men gissar jag kommer vara limin halva veckan igen... Igår började nämligen söndagens gymmas lämna kroppen. Heh. Nå, tycker det är skönt när man känner att man gjort nåt! Mycket mer än så hade jag faktiskt inte på hjärtat idag. Ska försöka vara hurtig och komma på saftiga inlägg.. snart. Såå.. Häjtå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar