21 januari 2014

De bästa av nyheter/de tyngsta av dagar

Sååattehäran... Denhär dagen blev ju lite tyngre än jag hade tänkt mig. Classic att barnen ska vara på sitt "bästa" humör just en sånhär dag. Jobbade 8-15 och tror jag använde min allvarliga röst femtio gånger mer än min glada röst idag, tyvärr. Men så kan det bli ibland! Tack och lov att det inte var så kallt ute idag, så bilen startade och jag fick bila raka vägen till Jeppis när jag slutade. Ett välbehövt naprapatbesök kl 16, och sen hann jag ännu strosa runt på stan en stund. Gjorde ett riktigt fynd: köp en Tefal 28cm stekpanna och få en Jamie Oliver-muffinsplåt (också Tefal) på köpet. 29,90€, Halpa Halli levererar som alltid! Sen köpte jag tre underklädesplagg på Seppälä för 8€. Inte illa det heller... Slängde i mig en banan och styrde kosan hemåt igen. Men ännu var inte dagens göra förbi! Tillbaka till jobbet på personalmöte.. Som drog ut på tiden och höll på mellan 18-20:30. Huhh! Körde hem och tänkte slänga mig på soffan - men icke. Sambon hade dammsugit så jag fick damma mattorna. Duschade, plockade lite grejer.. Nu har jag ännu en onödigt stor räkningshög som väntar på mig innan jag får krypa till kojs.

Och vad fick mig att ta mig igenom denhär dagen då? Jo, den bästa av nyheter som jag fick igår under min Skypedate med Tees: she's comin' home! Närmare bestämt blir hon Vasabo om lite över en månad. Gissa vem som är överlycklig!??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar