16 augusti 2018

Några dagar i livet

Återigen har jag varit lite dålig på vardagsuppdatering, och en hel drös med bilder blev liggande i bild-mappen här på datorn efter att jag tömde telefonen. Känner att jag ändå inte vill "lämna er utanför", så här kommer några bilder och rader om saker som hänt på sistone!

 Svärföräldrarna har ett körsbärsträd som ingen riktigt bryr sig om. Kände att jag behövde ta tillvara bären, och bakade en smulpaj med körsbär. Så gott att jag nästan inte hann fånga pajen på bild!
 Beställde lite nya leksaker åt damen från Jollyroom, här utforskar vi en av dem.
 Mitt konstiga barn, som tycker bättre om broccoli och blomkål än fruktpuré...
 Fascinerande med fläkten på golvet!
 Läsdags.
 Märkte att vi har ett par jeans i stl 62 i lådan som vi aldrig använt pga värmen. Nå, de passade ju ännu, just och just!
 Förra veckan hälsade vi på Madde och Edvin i Vasa. Salladslunchen på Aroma i GW-gallerian fick 10 poäng!
 På fredag kväll gjorde vi hamburgare till middag. Dock fuskade vi med brödet denna gång och tog köpis.. Men lika gott var det ändå!
 Hon som förgyller även den mörkaste av dagar <3
 Till Sebastians kalas på tisdag kväll hade jag gjort kantarellpaj, tonfiskrullader, skinkrullader...
 ... kanelbullar och prinsesstårta. Hoppas ingen gick hungrig hem!
Finns det nåt godare än nybakta kanelbullar?
 Nu har vi skaffat en egen babysitter åt lillan, med lekbåge och allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar