13 augusti 2018

Plötsligt händer det


Det var minsann längesen, men idag, just nu, är dottern inne på sin tredje timme sömn i vagnen! Har nog inte hänt sen.. maj? Början på juni? Gick ut på en 45 minuters promenad vid ettiden, och förväntade mig att hon som vanligt skulle vakna när dörren till huset eller hissen öppnas. Men icke.. Rullade ut henne på balkongen, åt lite lunch, bakade en tårtbotten, torkade damm, plockade i skrubben... Och ännu sover hon! Antar att hon har lidit av det varma vädret vi haft de senaste månaderna, så nu kan vi hålla tummarna att vi får in dessa långa eftermiddagspass framöver också. Skulle ju underlätta lite för mig!

Den här veckan är vi relativt bokade faktiskt, och det är väl bra. På något vis tycker jag det känns som om hösten är här på riktigt nu, och överallt på sociala medier ser man att folk återvänder till jobb och skola. Ändå är det rätt underligt att tänka att jag ska vara hemma ETT ÅR till. Men va ska itt he var bra! Denna vecka har vi bland annat Sebastians 31-årskalas, kompisträffar, kräftskiva samt Juthbackamarknaden att se framemot. Igår var jag och Eleonore också första gången på babysim till Vörå, så det kommer bli vår söndagstradition en tid framöver. Skoj med något inbokat varje vecka! Väntar också på höstens MI/Arbis-kataloger, så jag får välja nån form av träning att pricka in en dag i veckan. Känns som om det vore läge att börja komma igång snart igen...

Annars har jag inte så mycket på hjärtat idag. Tänkte bara passa på och säga ett snabbt hej så länge jag har "egentid". Så att. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar