12 november 2017

Weekend

En skön helg ligger snart bakom. Helgen började med ett besök till svärisarnas i fredags så länge sambon var på kvällsjobb. Blev bjuden på crepes och spelade ett varv kort. Filmtajm när Sebastian väl kom hem, efter en fjorton(!) timmars arbetsdag.

På lördag morgon bilade jag iväg till Sale i Jeppo där jag plockade upp Alexandra, och vi brummade vidare till Nykarleby. Lördagsbrunch på Mommos café med god frukost och fina diskussioner. Sambon var förstås i älgjakten, så när jag kom hem satte jag igång och bakade lite, både inför farsdag och så för Tupperware-demon som jag ska ha på måndag kväll. Han var hemma igen strax efter klockan sex, och då blev det lördagsmiddag med lövbiff, krysspotatis och brysselkål. Mums! Ungefär vid samma tidpunkt ringde det på dörren, och den ena Kimobördiga personen efter den andra droppade in. "Messåmasshakki" hängde här med diskussioner, snacks och lite Pampas-spelande.


Söndagen började med Mumin på tv (haha!) och lätt frukost. Jag garnerade tårtan och sen for vi småningom iväg till Nykarleby för att fira min pappa. Mamma hade fixat plankstek, så det fick vi njuta av. Åså tårto på he! Vilade lite framför tv:n innan vi bilade vidare till Kimo, där svärmor bjöd på smörgåstårta och vi fortsatte stoppa i oss av tårtan jag hade gjort. Lagom rund och go efter en ätar-dag som denna!

 Årets farsdagstårta var denna goding. 
 Plankstek, mumsigt värre!
Iskä <3

När vi kom hem svepte jag med dammhandsken och Sebastian dammsög. Sen dess har jag gjort en varm smörgåstårta och två plåtar muffins inför morgondagens Tupperware. Nu blir det bastu, varma smörgåsar och så i säng. Och så var ännu en helg i livet förbi!

3 kommentarer:

  1. Vilken storlek på formen har du till tårtan?

    SvaraRadera
  2. Det är nog "vanlig storlek" på löstagbar form, alltså uppskattningsvis 24 cm i diameter.
    Nu senast gjorde jag bara en botten, då på 6 ägg (3/4 sats så att säga), och blev riktigt bra!

    SvaraRadera