18 november 2017

Detta har hänt

Lite klent med bloggande denna vecka, trots att jag verkligen inte gjort något speciellt och verkligen borde ha haft tid att sätta mig ner med bloggen. I måndags hade jag Tupperware, i tisdags och onsdags gjorde jag absolut ingenting. Försöker lära mig att hållas hemma och ta det lugnt, nämligen.. Något som jag tagit upp denna vecka är läsningen. Ska ta och berätta mera om det i ett skilt inlägg! På torsdag plockade Madde upp mig efter jobbet och vi styrde kosan mot Vasa, där vi var på Aveo's julkväll vid Loftet. Handlade hem lite smått, inspirerades och blev bjudna på supergod glögg och julgodis. Åt varsin sallad på Sweet Vaasa också innan vi åkte hemåt igen.

Har börjat på med första boken i Game of Thrones-serien denna vecka. Har redan läst nästan 300 sidor.. Målsättningen är att hinna läsa åtminstone två av böckerna innan babyn kommer!
 Från Aveo's julkväll.
 Godaste glöggen jag nånsin druckit, på Loftet i Vasa! Och så hemmagjorda julgodisar och Tina's biskvier på det.
 Härliga shoppen på Loftet. Kom hem med en julklapp och två nya tomtar.
 Hade glömt hur fantastiskt god Sweet Vaasa's laxsallad är!

Igår inledde sambon och jag helgen med att ha tortillaperjantai i all sin enkelhet. En sväng via Nykarleby och mina föräldrar för att lämna över en låda älgkött. Idag har vi njutit av att Sebastian äntligen är färdig med älgjakten. Hann sitta tillsammans och äta frukost i lugn och ro, och sen for vi iväg till Vasa, där missionen för dagen var att spana in barnvagnar och babyskydd. Ännu har vi inte tänkt köpa nån av dem, men behöver ju i alla fall ha valt modell om vår plan med att fixa det billigt på mellandagsrean ska lyckas. Haha! Och visst hittade vi en vagn vi tyckte om. Dock inte den jag hade tänkte mig från början.. Var också på besök till både sambons bror, och min kusin Heidi. Lunchade på Wasaca och sen hemåt igen.

 Bästa fredagsmaten, ju!
 Troligen vår blivande vagn, Britax Go Next. Nån som har erfarenheter??
Lunch/middag på Wasaca.

För tillfället håller jag på och tråkar ihjäl. Har legat och bläddrat i huskataloger i flera timmar och drömt mig bort medan både tvättmaskinen och diskmaskinen har gått. Sebastian sitter som vanligt och spelar, och ignorerar mina uppmaningar om att han borde kila iväg till butiken och köpa något slags lördagsgotta åt oss. Gissar att det blir en lugn hemmakväll med tända ljus och film. Får väl nog passa på att njuta av lugnet och tumistiden nu! Endast 13 veckor kvar så är vi kanske tre här i hushållet. Spännande!

Magen i vecka 26. Tycker den kunde sluta växa nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar