22 november 2017

Frusen Oreocheesecake

Förra veckan när jag hade Tupperware-demo hade jag testat på en ny cheesecake. Verkar som om jag har pippi på Oreo-kex just nu i livet, så dem ville jag använda på något vis. Föredrar frusen cheesecake framför sån som är gräddad i ugnen, så den här gången blev det då en frusen Oreocheesecake. Väldigt enkel och god! Jag gjorde i en lite större Tupperware-form, ca 28 cm i diameter.


Botten:
- 2 paket Oreo-kex
- ca 50 g smör

> Krossa kexen
> Smält smöret
> Blanda ihop och tryck ut i form
> Ställ kallt en stund

Fyllning:
- 5 äggvitor
- 5 äggulor
- 1½ dl socker
- 400 g Philadelphiaost
- 1½ msk vaniljsocker
- 5 dl vispgrädde
- 1 paket Oreokex 

> Vispa äggvitorna
> Vispa grädden
> Krossa kexen
> Vispa ihop äggulor, socker, Philadelphia och vaniljsocker
> Blanda ihop alla ingredienser och bred över bottnen
> Frys minst 5 timmar, ta upp en stund innan servering

Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar