24 november 2017

FriYAY

Fredag idag, men inte en helt vanlig sådan. Idag var nämligen dagen när jag blev klar med min ledarskapsutbildning! 25 studiepoäng och många insikter rikare är jag efter kursen, som varat lite mer än ett år. Igår samlades vi efter kursdagen på Faros-båtrestaurangen i Vasa tillsammans med "klasskompisarna" och firade med trerätters. Idag hade vi avslutande presentationer och mumsade i oss fredags-bea på Svenska klubben för sista gången. Känns både roligt och tråkigt att utbildningen nu är över. Får se om det blir liknande kurser för mig sen nån gång i framtiden...

Mysig Faros!
Mycket god Västerbottenostsoppa med laxtartar till förrätt. Serverades med örttoast.
Varmrätten jag valde var en oxfilé med batatpuré, grönsaker och svampsås.
 Till efterrätt fick vi chokladfondant med vitchokladmousse och citrusfrukter.
 FEEDI!

I kväll har Vörå kommun också julfest på Norrvalla, så dit är jag på väg tillsammans med kollegorna lite senare. Det blir väl kanske inte så mycket "festas" för min del, men mat ska vi väl åtminstone mumsa i oss! Imorgon ska jag också äta (hahah), för då har vi Hjulfest med NNSB. Bara massa firas alltså! Men det är väl kul det också emellanåt.

Ha en skön helg hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar