31 augusti 2016

Villaavslutning

I lördags firades det villaavslutning, eller veneziansk afton, här i Österbotten. Basti och hans Kimogäng brukar traditionellt ordna kräftskiva, och i år fick jag alltså äran att både hjälpa till att organisera, samt närvara på festen. Trots att den väldigt varierande väderleken oroade oss en aning kändes det som frid och fröjd när vi steg upp på lördag morgon. Dock svängde vädret rätt hastigt på eftermiddagen, och vår plan om att hålla till på svärföräldrarnas terrass fick vi snabbt glömma.. Nå, tur att vi hade många kloka huvuden att slå ihop, så att vi till slut kunde hitta en bra lösning. Vi inkvarterade oss vid Einars café på Kimo Bruk-området. Perfekt ställe för tillställningen, i och med att det var 1. nära hem för alla, 2. inomhus, och 3. det fanns färdigt bord stolar osv. där. Blev en mycket lyckad kväll med god mat, drycker, lekar och trevligt sällskap. Vinglade hem i natten och mådde som vi förtjänade dagen efter...

En ordentlig frukost för att orka hela dagen!
När jag hängde ut tvätten såg man nog inga andra tecken på dåligt väder, förutom att det var lite blåsigt...
Mysiga Café Einars stuga.
 Vi behövde ju åtminstone inte gå hungriga hem...
 Visst är kräftor goda, men lite väl kämpiga att äta enligt mitt tycke!
Nicke försöker underhålla festens yngsta deltagare. Men William var svårcharmad!
 
 Mitt lag vann alla lekar som ordnades under kvällen, så gissa vem som var nöjd... heh.
I nåt skede hade jag lämnat kameran efter mig, och några bilder uppenbarade sig. Fotografen torde vara Jacob!
 
 Tror det fanns fyra bilder på den där plastpåsen. Så tänkte att jag måste väl visa en i alla fall.
 Tållhovo.
 Söndag morgon. Inte så pigg som jag ser ut!
 Städningen gick förvånansvärt smidigt. Firade med att äta pizza på Tesses café senare på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar