1 augusti 2016

Sista semesterveckan

Ursäkta för den långa tystnaden här på el bloggo, men tyckte att jag behövde lite paus från sociala medier och blogguppdateringar. Tog ordet semester riktigt bokstavligen! Hade inte ens fram systemkameran en endaste gång.. Den sjätte och sista semesterveckan blev riktigt lyckad, med en bra blandning av händelser och aktiviteter. Har både fått vila upp mig, umgås med nära och kära, samt njuta av vädret. En perfekt ledig vecka, med andra ord! Ska försöka fatta mig kort med lite bilder och story från veckan som gick.

Måndag:

Så otroligt skönt att vakna upp i egen lägenhet. Om än det blev en lite väl kort natt (fuck jetlag!)...

Frukosten som jag väntat på i fem veckor!!!
Höll på att dö i värmen, så vi for ut till Bastis villa och spenderade några timmar där. Åkte ut en sväng med båten, blev bjudna på mat osv.

Tisdag:
Herrns tur att göra frukost. Trodde inte så hårt på vita bönor i tomatsås, men det var rätt gott!
For en sväng till svärisarnas i Kimo. Försökte se mina filmer från resan, men det lyckades inte.. Tog i stället ut hunden en stund i värmen.
Svejttot!
For på varsin glass till Kaffestugan...
... innan vi åkte iväg till "Kaujärv beachen" för ett dopp.
På vägen hem stannade vi till vid Kimo bruks damm.
På kvällen träffade jag mina kära "tjängan på språng" för middag och umgänge i Vasa.
Det blev mat på Faros (så gott!)...
... och efterrätt på Strampen.

Onsdag:

Har jag sagt att vi älskar frukost?
Ännu en varm dag, och vi for ut till villan igen för att fiska/sola. Blev återigen bjudna på god mat.
Till kvällen gjorde vi grillspett som hette duga!
Balkonghäng!

Torsdag:
Förutom att jag hade styrelsemöte och Basti skytteträning så gjorde vi inte så mycket produktivt på torsdag. Åkte ut till villan igen på kvällen och övernattade där. Badade bastu, grillade, chillade och spelade kort. Riktigt avkopplande!

Fredag:

Villafrukost...

... och villalunch.

Lite mörka moln omkring, men vi klarade oss!








Skönt att bara vara, bada bastu och äta gott.

På kvällen åkte vi och hälsade på min syster och hennes sambo till deras nyköpta(!) hus i Monäs.
Blev bjudna på god mat!
Trevligt umgänge också.
Sprillans nya köket. Och på köksön ser ni vår inflyttningspresent, en stor glasskål full med godis... hehe.

Lördag:

Ännu en god frukost. Borde kanske öppna frukostrestaurang?
For ut och spenderade några timmar på mina föräldrars villa på Långön i Nykarleby.
Blev bjudna på goda hamburgare!
Villagrannen Dolores har helt klart den vackraste stugan på hela ön.
En som var fascinerad...
Dags för det jag väntat på i flera år - muurikkaplättar!
TOLV POÄNG.
På kvällen blev jag medlurad på en skogspromenad...
En svanfamilj var ut på lördagssimtur. 
Solnedgångar alltså, min svaghet.
I'd follow you anywhere <3

Söndag:
Plockade upp Madde och åkte iväg till Seinäjoki för att besöka bostadsmässan. Började dock med mat på Pizzabuffa!
Bostadsmässan bjöd på många fina hus och inredningsidéer. Ska knåpa ihop ett eller flera inlägg om det snart!
Medan jag var borta hade Basti börjat riva tapeten i sitt vardagsrum. Snart blir vi nämligen sambos!
Firade sista semesterdagen med en hamburgare på Nabben. Perfekt avslut på en perfekt vecka!

Sammanfattning på veckan: Frukost, villaliv, bjudmat och mycket kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar