2 augusti 2016

Back to work

Jag vet inte hur det var för er, men för mig svischade den här sommaren förbi fortare än jag hann säga "semester".  I och för sig kan det ju ha något att göra med att jag varit ute på vift fem veckor, men... Överlag också brukar jag tycka att efter midsommar så är det inte länge så blir det att förbereda sig för jul. Och sen efter jul så är det midsommar illa kvickt igen. Någon som håller med? Hursomhelst.

Jag har börjat jobba igen. Samma dagis, men med ny arbetstitel. Från och med igår och ett år framåt jobbar jag på Solbacken i Kimo som barnträdgårdslärare med föreståndaruppgifter. Det vill säga att jag tagit ett kliv upp på karriärstegen och uppgraderat mig till "chef". Kommer att jobba på dagissidan med 1-5 åringarna, precis som förra hösten. Skillnaden nu då är att jag också har föreståndaruppgifter att sköta. Så då vet ni det! Kan väl inte säga hur det känns ännu, men i det stora hela har jag nog bra feelis inför utmaningen. För visst kommer det bli en utmaning med lite mer ansvar. Men om jag får säga det själv så är jag som gjord för arbetet... Så ni kan ju hålla tummarna att jag har rätt! Och att jag klarar av allt jag borde göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar