26 februari 2016

Chili con carne

Här för en tid sen blev jag riktigt sugen på chili con carne, en rätt jag inte ätit på många, många år. Förra veckan gjorde jag slag i saken och öppnade min gamla husabok i hopp om att hitta ett grundrecept. Och visst gjorde jag det! Med min egen lilla touch blev såsen riktigt god. Passade ypperligt med fullkornsris och brysselkål. Hade kanske önskat ännu lite mer sting, eftersom jag gillar stark mat. Så till nästa gång blir det kanske lite mer chili och svartpeppar. Men annars en riktigt god sås, som passar bra till vardags!


Du behöver:
- tomatkross
- lök
- köttfärs
- Kidneybönor
- BBQ-sås
- kryddor
- worcestersås

> Hacka löken och stek glansig i smör, blanda i maletkött och bryn
> Häll över tomatkross (1-2 burkar), krydda valfritt och tillsätt en skvätt av både worcestersås och BBQ-sås samt Kidneybönorna
> Låt koka ca 20 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar