18 februari 2016

Prioriteringar

I morse när jag vaknade vid halv tio låg jag länge och funderade vad jag skulle göra av denna lediga dag (hemma från jobbet pga halsen). Medan jag läste igenom sociala medier målade jag upp två scenarion för dagen i mitt huvud. Det ena innefattade läsande, filmtittande och slappande, medan det andra var det tråkigare men ack så mycket nödvändigare alternativet, dvs påbörja städning av hushållet. Jag gjorde mina sysslor i lugn och ro; fixade frukost, tvättade kläder, satte igång diskmaskinen, plockade in kläder i skåpet... Sen orkade jag inte dagdriva längre, så jag tog tag i projektet jag påbörjade häromdagen, nämligen mappa alla förra årets räkningar. Därefter var det inte så svårt att välja vad jag skulle fortsätta med. Så idag har jag dammtorkat hela huset medan jag lyssnat på countrymusik.

Nu slappar jag en liten stund på soffan innan det är dags att fixa ihop kvällens middag. Har inte sagt så många ord idag, så att åka på personalmöte till jobbet klockan 17 borde väl inte vara nåt problem. Men sen ska jag faktiskt slappa. Så ska vi se hur det känns med rösten sen, om jag stannar hemma eller jobbar imorgon. Hursomhelst så är det ju bara en dag till helg, och det känns skönt i dessa tider av icke-existerande fritid och sjukdomar!


Dagens frukost/lunch blev en grön smoothiebowl toppad med jordgubbar och chiafrön.
Suckar lika mycket varje gång det är min tur att dammtorka. Varför har jag så mycket grejer!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar