7 februari 2016

Slut på sjukstugan

Ikväll när vi satt i Årvasgården och övade inför årets revy kände jag för första gången på flera veckor att jag hade träningsenergi. Vanligtvis brukar jag ha med mig gymväskan på söndagar, för att få gå ner till källaren och köra ett pass efter revyandet. Nå, idag tog jag inte med mig väskan, för att jag tänkte att jag liksom de senaste två söndagarna ändå skulle vara för krasslig. Ångrade mig rätt fort, och när jag var hemma strax före sju var jag nästan beredd att packa väskan och gå uppför backen (inte igen, för jag tog bilen tidigare...). Men sen gjorde jag misstaget att lägga mig ner i sängen. Och det visade sig vara det sämsta jag gjort idag. För nu fick jag plötsligt både huvudvärk och trötthet i kroppen. Kanske jag inte alls varit sjuk, utan bara lat..?


Nej men, vi ska väl ändå hoppas att jag håller på att bli frisk nu. Annars blir jag TOKIG. Sommaren närmar sig med stormsteg och jag är åtminstone fyra kilo och en fastare mage ifrån att våga visa mig i bikini. Har redan gjort upp en plan: Gymma och zumba så mycket jag hinner nu i februari-mars mellan allt revyövande och spelande. I april ska vi hoppas att det börjar bli lite bättre väder, och jag kan gå ut på 2-5 morgonpromenader i veckan. Maj-juni har jag tänkt cykla till jobbet alla dagar jag inte har öppningsskift. Och så ska vi väl ändå tro att jag känner mig lite mer representativ.

Men sen kan det ju också hända att det inte lyckas. Och då får jag väl bara dra upp snoret och konstatera att näpp, inte i år heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar