14 februari 2016

Vecka 6 matlista

Tjoo! Nu har jag bestämt mig för att göra en ny följetong här på bloggen, nämligen "veckans matlista". I princip går det ut på att jag i slutet av varje vecka publicerar hushållets meny här i bloggen. Alla maträtter kanske jag inte fångar på bild eller delar receptet på, men åtminstone får ni en liten översikt på vad vi äter. Om inte annat så kan det väl ge inspiration till att prova en ny maträtt för nån läsare där ute. Låter e bra? Jå!

Vecka 6 meny:
 På måndag blev det en liten "man tager vad man haver"-middag. Helgens överblivna ris/couscous, kycklingstrimlor från frysen tillsammans med lite wookgrönsaker och chilisås blev en helt ok måndagsmiddag.
 Veckans "räcker till flera dagar"-middag fick bli peruna-makkaravuoka serverat med riven morot.
På torsdag hade jag träningsfri dag i kalendern, och vid lediga dagar har jag bestämt att jag ska äta en lite lättare middag. Denna gång blev det därför en smoothiebowl, medan sambon värmde av korvgratängen.
En absolut favoriträtt här i hushållet är spaghetti och morosås. Det blev det på tisdag. Så enkelt, men så fruktansvärt gott! Den hemliga ingrediensen i såsen är kanel. Serveras med lite riven ost.
Alltid när jag inte har inspiration för att koka, eller vi inte har nåt i matväg hemma, så tar jag till min "reservmaträtt", dvs. kokta ägg, fiskpinnar, spenatsås och morot. Funkar alla gånger! Sambon värmde en hamburgare som fredagsmiddag när jag åt detta.
Helgens maträtt blev en ny soppa, gjord på konserverat vildsvinskött (köpt på REKO-ringen). Riktigt gott! Innehåller potatis, morot, purjolök, köttbuljong, kryddor och vildsvinskonserv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar