23 januari 2016

Torka

Okej så jag hade rätt - förkylningen lurade bakom hörnet. Idag vaknade jag till dunderhuvudvärk, tungt huvud, trötthet, stockad näsa och rosslig hals. Som sagt, det var väntat... Har spenderat dagen med att gå runt i huset och vattna blommor, plocka och ordna, bädda sängen osv. Testat min nya smoothiemaskin, som jag hämtade från posten efter gårdagens härliga promenad. Kikar försiktigt ut och suckar åt att jag troligen inte kan gå ut på nån d-vitaminpromenad idag, trots att jag haft det i åtanke sen gårdagen. Ikväll är det nämligen meningen att jag och min brother-from-another-mother Conny ska ut på krogen! Borde alltså vila och kurera mig med ingefära- och citronte om jag ska orka med det. Och duscha kanske. Sortera klädskåpet. Sätta undan jultextilierna (jobbigt att vara kort när man inte når till lådan själv, haha!). Baka cookies. Och föra ut skräpet, som samlats på en stor hög innanför dörren.

Min smoothie innehöll idag mandelmjölk, Forevers vaniljpulver, Forevers fibermix, blåbär, spenat, hallon och avokado.
 Nyttigt, mättande och gott!

Jaja, som ni hör, inte så mycket intressant. Har faktiskt lite bloggtorka för tillfället, känns som om jag inte vill skriva så mycket tankar och funderingar, för let's face it, det är rätt dystert i skallen just nu. Har torka på livet. Hemmet har ni sett bilder av så det räcker och blir över, och vardagsbloggning är ju urtråkigt om det inte hänt nåt särskilt. Så jag får väl helt enkelt ta och kasta bollen över till er nu: Är det nåt ni vill jag ska skriva om? Nån önskerubrik? En fråga ni velat ställa? Kommentarsfältet är öppet. Shoot away!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar