29 januari 2016

AW-fredag

Idag när jobbdagen (som förresten var en av de hittills lugnaste dagarna detta verksamhetsår) var slut slängde jag snabbt i mig lite middag innan jag rakade benen, packade väskan och blev upplockad av Louise. Vi åkte iväg till Halpa-Halli i Härmä och shoppade loss på deras Shokkipäivät-rea. Jag gick in i butiken med attityden att jag inte skulle köpa något onödigt, utan bara sånt jag verkligen behöver, och helst inget alls. Ni vet, jag sparar ju pengar! Första två metrarna hade jag redan hittat fem saker jag ville ta med mig hem, det var ju sååå billiiiigt! Para tsuuugo euro! Nånä, men -30% på reapriserna... Men kunde stå emot. Sa åt Louise att "san tå ja byri, tå finns itt e na slut på e!".

Oooooch ni kan väl gissa hur det gick? När jag väl började hamstra, så kom jag till kassan och det blev 86€. OJJÄ. Men faktiskt köpte jag inget onödigt! Några presenter, lite researtiklar, smått och gott till hemmet såsom shampoo, tandkräm och deodorant, och.. barnböcker. Ja, tre barnböcker var väl kanske lite att ta i, har ju inga barn, och hade inte tänkt ge böckerna åt något barn jag känner heller. Men vet ni tre böcker för 7,30€, kunde ju inte stå emot. De var så roliga och bra illustrerade. Kan ju ta med dem och läsa på jobbet! Eller sen väntar jag helt enkelt i sjutton år tills jag har egna barn att läsa för. HRM.

När vi hamstrat färdigt (vi är verkligen ingen bra shopping-kombo, finns liksom ingen spärr!) hoppade vi i Bimmern och bilade vidare till Kuntokeskus. Där blev det after work med simning, bastu och Panini. En superskön fredag kväll, om ni frågar mig! I det bästa sällskapet, givetvis. På väg hem i snöstormen och halkan hann vi behandla ett och annat ämne. Som exempel funderade vi på varför vissa vuxna pratar så löjligt fult med sina bebisar/barn. Ska se om jag vågar göra en videodemonstration på den diskussionen nån gång...

Say cheese Louiiise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar