18 januari 2016

Monday 18/1


Måndag igen, och en rätt fullspäckad vecka framför. Idag har jag jobbat 7:45-15, likaså gör jag de två följande dagarna. Sen öppningsskift torsdag-fredag, och dessutom kursdag på torsdag. Utöver jobbet ska jag förstås hinna träna, handla mat, skriva revy och säkert mycket annat däremellan. Har förresten märkt att jag är superbra på att skjuta upp saker, så de blir klara i sista minuten... Just nu t.ex. håller jag på och gör lasagne och jäser baguetter. Ingen sambo i sikte och själv ska jag befinna mig på jobbet för personalmöte klockan fem. När jag ska hinna äta eller grädda baguetterna? Ja det var minsann en bra fråga! Skulle kanske ha kunnat sätta igång degen direkt jag kom hem, och inte efter att jag kollat diverse sociala medier, startat en tvättmaskin och vinglat runt i huset tjugo minuter. Hrmf. Nåja, nåo var e väl bra!

Hoppas ni fått en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar